Buitensport Soest

Welkom bij Buitensport Soest

Agenda

Mei,
2022
26 Mei 2022
Zon Maa Din Woe Don Vri Zat
1 Sunday, 1 May 2022 2 Monday, 2 May 2022 3 Tuesday, 3 May 2022 4 Wednesday, 4 May 2022 5 Thursday, 5 May 2022 6 Friday, 6 May 2022 7 Saturday, 7 May 2022
8 Sunday, 8 May 2022 9 Monday, 9 May 2022 10 Tuesday, 10 May 2022 11 Wednesday, 11 May 2022 12 Thursday, 12 May 2022 13 Friday, 13 May 2022 14 Saturday, 14 May 2022
15 Sunday, 15 May 2022 16 Monday, 16 May 2022 17 Tuesday, 17 May 2022 18 Wednesday, 18 May 2022 19 Thursday, 19 May 2022 20 Friday, 20 May 2022 21 Saturday, 21 May 2022
22 Sunday, 22 May 2022 23 Monday, 23 May 2022 24 Tuesday, 24 May 2022 25 Wednesday, 25 May 2022 26 Thursday, 26 May 2022 27 Friday, 27 May 2022 28 Saturday, 28 May 2022
29 Sunday, 29 May 2022 30 Monday, 30 May 2022 31 Tuesday, 31 May 2022 1 2 3 4

Is voor iedere sporter, die al een basis conditie heeft en zijn fysieke en mentale mogelijkheden wil verbeteren. Wij trainen het uithoudingsvermogen zoals spierkracht en conditie op diverse manieren.  In teamverband, spelvorm, circuit of als partner oefening heb je een full body workout, waar het plezier (ook al is het soms zwaar) altijd centraal staat. Samen elkaar aanmoedigen en helpen om sterker, fitter en positiever te worden is het motto. 

Is voor iedereen die aan zijn houding wilt of moet werken. Pilatesoefeningen zijn gerichte spierversterkende oefeningen voor de romp, bekkenbodem en benen, alle belangrijke spieren die je voor een goede sterke houding nodig hebt. Er wordt bijzonder aandacht aan de ademhaling besteed en de omgeving (weer, temperatuur, uitzicht en ondergrond) zal een speciale rol spelen.

Zie voor uitleg bij http://www.buitensportsoest.nl/buiten-pilates

 

Active walking is het maken van een (snelle) wandeling door het bos en de duinen, gecombineerd met oefeningen.

 

Wiebke houdt rekening met uw mogelijkheden!

Krachttraining in de buitenlucht

Er komt nog een lesje erbij. Elke dinsdag om 19:00 uur.

Wij trainen hierbij met kettlebells maar ook met ons eigen lichaamsgewicht.

Deze les is te volgen: in de Zomertijd in de Soesterduinen (Parkeerplaats Sparrenlaan)

                                 in de Wintertijd op de Soesterbergsestraat 108

 

Wat is krachttraining?

Krachttraining – de naam zegt het al – is training om meer kracht op te bouwen. Door je spieren regelmatig zwaar te belasten, krijgt je lichaam een seintje dat je meer kracht nodig hebt. Dat leidt ertoe dat je steeds meer spierweefsel opbouwt.

Er zijn verschillende soorten krachttraining. Het stereotype is natuurlijk de oefeningen met gewichten, maar dat is slechts één van de vele manieren om kracht op te bouwen! Ook andere sportvormen waarbij je spieren aan het werk gezet worden, zullen tot spiergroei en of meer kracht leiden.

 

De voordelen van krachttraining

Niet iedereen vindt het per se belangrijk om grote spierballen te kweken. Toch zijn er ook dan genoeg redenen om aan krachttraining te beginnen! Zo heeft krachttraining veel voordelen voor je algemene gezondheid. Het verlaagt je bloeddruk, versterkt je botten van en verkleint de kans op diverse aandoeningen op latere leeftijd.

Daarnaast is krachttraining ook uitermate geschikt om af te vallen. De ontwikkeling van spierweefsel zorgt ervoor dat je sneller vet verliest, omdat spieren in rust meer calorieën verbranden dan vetweefsel.

Tot slot voelen veel mensen zich gezonder en energieker wanneer ze op een verantwoorde manier aan krachttraining doen, én neemt hun zelfvertrouwen in flinke mate toe. Alle reden om er eens in te duiken, kortom! Probeer eens een lesje bij Buitensportsoest op Dinsdag om 19:00 uur.

Toon evenementen van alle categorieën